Görevleri

İNSAN KAYNAKLARI BİRİMİ GÖREVLERİ
  • Başkanlığımız personelinin atama, görevlendirme, vekâlet ve emeklilik onaylarının alınması işlemlerini Personel Genel Müdürlüğü ile koordineli olarak yürütmek.
  • Yıllık izin, sıhhi izin, mazeret ve ücretsiz izin vb. tüm yazışmalarıyla ilgili iş ve işlemlerinin yürütülmesi,
  • Personelin disiplin soruşturmalarıyla ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
  • İdari dava süreci olan personelin mahkeme süreçleri ilgili yazıları yapmak,
  • Başkanlığımız personelinin özlük dosyalarının arşivlenmesi ve takibinin yapılması,
  • İşçi personel puantaj kayıt işlemlerinin yürütülmesi,
  • Kültür ve Turizm Uzman Yardımcıları ile Mali Hizmetler Uzman Yardımcılarının tez ve araştırma raporlarına ilişkin işlemleri takip etmek.
  • Personel kimlik kartlarına ait iş işlemlerin yürütülmesini sağlamak,
  • Personelin mal bildirimine ilişkin işlemlerini yürütmek.
  • Personelin yurtiçi ve yurtdışı görevlendirmelerine yönelik gerekli onayları almak, eğitimle ilgili görevlendirmelerini yapmak, konu ile ilgili diğer iş ve işlemleri yürütmek.
  • Staj için Başkanlığımıza görevlendirilen öğrencilerin iş ve işlemlerini yapmak.
  • Hizmet Takip Programı (HİTAP) Tescil İşlemleri bölümünden Memur statüsünde görev yapan personel için İşe Başlayış Bildirgesi ve İşten Ayrılış Bildirgesi düzenlemek
  • Hususi Damgalı Pasaport ve Hizmet Pasaportu için gerekli iş ve işlemleri yürütmek.
EVRAK ARŞİV VE DETSİS BİRİMİ GÖREVLERİ
  • Başkanlığa gelen ve giden evrakın kayda alınması ve ilgili yerlere teslim işlemlerini yürütmek.
  • Her türlü arşivlik malzemenin korunması, saklanması, ayıklanması ve imha işlemleri ile ilgili işleri yürütmek.
  • Standart Dosya Planı Yönetim Sistemi (SPDS) ve Devlet Teşkilatı Merkezi Kayıt Sistemi (DETSIS) ile ilgili işleyişleri yürütmek.
BİLGİ YÖNETİMİ VE İLETİŞİM BİRİMİ GÖREVLERİ
  • Başkanlığın bilgi işlem altyapı donanım ve yazılım ihtiyaçlarını belirlemek, projelendirme ve uygulama aşamalarında Başkanlık ve Bilgi Teknolojileri Genel Müdürlüğü arasında irtibatı sağlamak, temin edilen yazılımları analiz ederek raporlamasını yapmak,
  • Başkanlığın web sitesini düzenlemek, grafik tasarımlarını gerçekleştirmek ve aktif verilerle güncel halde tutulmasını temin etmek,
  • Yeni teknolojilerle ilgili gelişmeleri takip ederek uygun görülenleri Başkanlığa entegre etmek,
  • Başkanlık tarafından hazırlanan sunum, rapor, kitap vb. materyallerin görsellerini uygun formatlarda düzenlemek,
  • Bilgi Teknolojileri Genel Müdürlüğü’nden gelen bildirimlerin Başkanlık personeline duyurulmasını sağlamak.
  • Başkan tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
İDARİ VE SOSYAL İŞLER BİRİMİ GÖREVLERİ
  • Başkanlık personelinin lojman, kreş ve benzeri işlerinin koordinasyonunu sağlamak ve duyurusunu yapmak,
  • Başkanlığın ihtiyaçlarını tespit etmek, kullanılan araç-gereç, makine ve teçhizatın arıza, bakım-onarım ve destek taleplerinin koordinasyonunu sağlamak,
  • Kurum içinden ve dışından meydana gelmesi muhtemel tehlikelere karşı iş yeri güvenliğinin sağlanması amacıyla sivil savunma planının hazırlanmasına yardımcı olmak ve seferberlik, savaş hali, afet ve acil durumlarda yapılması gereken eylemlerle ilgili faaliyetleri yürütmek,
  • Başkanlığın birden fazla dairesini ilgilendiren ve diğer Daire Başkanlıklarının görev alanına girmeyen konularda koordinasyonu sağlayarak görüş hazırlamak,
  • Bakanlık personelinin yurt dışı görevlendirmelerinde biriktirdikleri kamu uçuş millerinin ve kullanım durumlarının takibini yapmak,
  • Temizlik personeli ve temizlik iş ve işlemleri ile ilgili işlemlerin takibini yapmak,
  • Başkanlık bünyesinde yürütülen her türlü tadilat ve tamirat işlerinin takip ve koordinasyonunu yürütmek,
  • Başkan tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
KURUMSAL HALKA İLİŞKİLER BİRİMİ GÖREVLERİ
  • TBMM, Cumhurbaşkanlığı ve diğer Bakanlıklardan Bakanlığımıza İntikal eden Soru Önergelerini okuyarak hangi Genel Müdürlükleri, hangi Başkanlıkları ilgilendiriyorsa önerge takip tablosuna işler birim memurlarına nerelere yazılacağını evrakın üzerine yazarak havale eder, evrakların yazışmalarının takibi ve kontrolünü yaparak bir üst makama havale işlemini gerçekleştirmek.
  • Gerek diğer bakanlıklar/kamu kurum ve kuruluşları gerekse Bakanlık birimleri tarafından hazırlanan kanun, kararname, yönetmelik gibi birincil/ikincil müstakil ve çerçeve mevzuat ve adsız düzenleyici işlem taslakları hakkındaki görüş ve mütalaa taleplerini diğer Daire Başkanlıkları ile koordinasyon sağlayarak yerine getirmek için birim memuruna havale eder, kontrolünü yapmak.
  • Birimin görev tanımı içinde yer alan diğer tüm iş ve işlemlerin koordineli bir şekilde yürütülmesini ve kontrolünü sağlamak.
  • Kendisine havale edilen evrakların üst yazışmalarını dağıtım planı doğrultusunda hazırlayıp EBYS üzerinden birim sorumlusunun onayına sunmak.
  • İşlemleri biten protokolleri, taslakları, görüş ve mütalaa taleplerini birim sorumlusunun onayına sunmak.
  • Kamu yararına dernek statüsüne ilişkin başvurular hakkında görüş bildirmek
  • Kamu Denetçiliği Kurumu tarafından Bakanlık Birimlerine gönderilen tavsiye kararlarını takip ve koordine etmek.
  • Yine birimin görev tanımı içinde yer alan diğer iş ve işlemleri birim sorumlusunun bilgisi dahilinde ilgilileri ve diğer birimlerle koordineli bir şekilde yürütmek.
  • Kurumsal e-posta adresine gelen başvuru ve talepleri değerlendirmek.
  • Cimer ve ALO 176 kanalı ile gelen başvuru taleplerini incelemek ve sonuçlandırmak.
MALİ HİZMETLER VE TAHAKKUK BİRİMİ GÖREVLERİ
  • Başkanlık birimlerinin tüm ihtiyaçlarıyla ilgili mal ve hizmet satın alma işlemlerini yapmak,
  • Başkanlığın yıllık bütçe hazırlık çalışmalarını yapmak ve bu amaçla Bütçe, Performans ve Kesin Hesap Dairesi Başkanlığı ile gerekli koordinasyonu sağlamak,
  • Başkanlığa tahsis edilen ödeneklerin gönderme belgelerini hazırlamak, harcanmasını sağlamak, muhasebe kayıtlarını tutmak, bakiye durumunu ve kontrolünü yapmak,
  • Başkanlığın ayrıntılı harcama programı ile bütçe kesin hesabını hazırlamak, bütçe ödeneklerinin kullanımına ve yıl içinde ortaya çıkan ihtiyaca göre aktarma, serbest bırakma, revize, tenkis gibi her türlü bütçe uygulama işlemine ait teklifleri hazırlamak, bütçe uygulama sonuçlarını raporlamak,
  • Yatırım proje ve faaliyetleri ile ilgili iş ve işlemleri gerçekleştirmek,
  • Haciz müzekkeresi mucibi talep edilen bilgileri makul süre içinde ilgili birime göndermek,
  • Başkanlık personelinin maaş, ek ödeme, görev yollukları, fazla çalışma, ilave tediye, ikramiye, vekâlet, ölüm, evlenme, toplu iş sözleşmesi ve benzeri ödeme unsurlarından kaynaklanan iş ve işlemler ile Sosyal Güvenlik Kurumu kesenek ödemelerine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
  • Başkanlık personelinin maaş ve diğer ödemelerinden kaynaklanan kişi borçlarını takip etmek ve tahsilini sağlamak,
  • Personelin başka kurum ve birimlerine atama ve nakillerinde personel nakil formunu hazırlamak, imzalamak ve ilgili birimlerin tasdik ve onayını sağlamak, ilişik kesme işlemlerini yapmak, buna ilişkin Sosyal Güvenlik Kurumu tescil işlemlerini yürütmek,
  • Başkan tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
TAŞINIR İŞLEMLERİ BİRİMİ GÖREVLERİ
  • Başkanlığa ait taşınırların Taşınır Mal Yönetmeliği hükümlerine uygun şekilde kayıt, kontrol vb. işlemlerini yapmak,
  • Satın alınan taşınırların fiziki kontrolünü ve satın alma sürecine ait belgelerin kontrolünü sağladıktan sonra teslim almak,
  • Kamu Harcama ve Muhasebe Bilişim Sistemi-Taşınır Kayıt ve Yönetim Sistemi (KBS-TKYS) üzerinden taşınırların giriş ve çıkış kayıtlarını düzenli olarak tutmak, kontrolünü sağlamak,
  • Taşınırların kayıttan düşme, hurdaya ayırma, devir ve bağış ile ilgili işlemlerini yapmak,
  • Taşınırların yılsonunda ve gerekli hallerde sayımını yapmak,
  • Taşınırların yılsonu işlemleri kapsamında Harcama Birimi Taşınır Mal Yönetim Hesabı Cetvelini hazırlayarak Taşınır Sayım ve Döküm Cetveline uygunluğu sağlamak,
  • Aylık dönemler halinde kullanılan tüketim malzemelerinin onaylı listesini Muhasebe Birimine göndermek,
  • Ambarda bulunan dayanıklı taşınır ile tüketim malzemelerinin miktarlarını düzenli olarak kontrol etmek, ihtiyaç duyulan taşınır miktarlarını belirlemek, taşınırların alımı için Mali Hizmetler ve Tahakkuk Birimi ile koordinasyon sağlamak,
  • Taşınırların yangına, ıslanmaya, bozulmaya, çalınmaya ve benzeri tehlikelere karşı korunması için gerekli önlemlerin almak ve alınmasını sağlamak,
  • Fotokopi makinesi, klima, bilgisayar, yazıcı gibi cihaz ve makinelerin periyodik ve gerektiğinde bakım ve onarımını yaptırmak için Mali Hizmetler ve Tahakkuk Birimi ile koordinasyon sağlamak,
  • Başkan tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİRİMİ GÖREVLERİ
  • İşyerlerinde sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturulmasına katkıda bulunmak,
  • İş Sağlığı ve Güvenliği hizmetleri kapsamında; çalışanların sağlık gözetimi ve çalışma ortamının gözetimi konusunda işverene rehberlik yapmak, önerilerde bulunmak ve planı iş verenin onayına sunmak,
  • Çalışanların iş sağlığı ve güvenliği eğitimleri ve bilgilendirilmeleri konusunda planlama yapmak ve planı işverenin onayına sunmak,
  • İşyerinde muhtemel acil müdahale gerektiren durumları belirlenmek, acil durum planının hazırlanması ve hayata geçirilmesi konusunda çalışmalar yapmak. Hazırlanan acil durum planını işverenin onayına sunmak,
  • İşyerinde yapılan risk değerlendirmesi sonuçları ve maruziyet bilgileri ile işe giriş ve periyodik sağlık muayenesi sonuçlarını, iş kazaları ile meslek hastalıkları kayıtlarını, iş yerindeki kişisel sağlık dosyalarında gizlilik ilkesini gözeterek saklamak,
  • İşyeri hekimi, diğer sağlık personeli ve iş güvenliği uzmanlarını hizmet verdikleri alanlarda, ilgili mevzuat uyarınca belirtilen görevlerin yerine getirilip getirilmediğini izlemek,
  • Yıllık çalışma planı, yıllık değerlendirme raporu, çalışma ortamının gözetimi, çalışanların sağlık gözetimi, iş kazası ve meslek hastalığı ile iş sağlığı ve güvenliğine ilişkin bilgileri ve çalışma sonuçlarını kayıt altına almak,